неділя, 14 березня 2021 р.

Завдання з біології 10 клас за 15 березня 2021 року

 Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми "Спадковість та мінливість"

Виконайте завдання за посиланнямhttps://forms.gle/LzUVteStMx1UrUMq7

Проєкти презентуєте в класі після канікул.

Запишіть дату в зошит

Тема: Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів

  1. «Інтелектуальна розминка» поміркуйте усно 
  • Що ви пам’ятаєте про розмноження організмів із попередніх років вивчення
біології?  
  • Чи важлива ця тема сьогодні? Чому?
«Проклади місток» - прокладіть логічний місток Почніть так: 
ДНК – хромосома - і т.д.
Для цього пригадайте рівні організації живого.
Місток запишіть в зошит
  1. Повторення рівнів організації живого.
На молекулярному рівні спадкова інформація відтворюєтьсязавдяки процесу репродукції ДНК, що називається реплікацією.
З однієї молекули ДНК утворюються дві дочірні. Відбувається процес
самоподвоєння ДНК перед поділом клітин. 
     На клітинному рівні відбувається репродукція клітин шляхом мітозу й мейозу
з утворенням нестатевих диплоїдних або статевих гаплоїдних дочірніх клітин, які
беруть участь у репродукції організмів. 
     На організмовому рівні репродукцію живих істот забезпечують дві основні
форми розмноження – нестатеве й статеве. Для здійснення розмноження у
багатоклітинних організмів існують репродуктивні системи органів.
     На популяційно-видовому рівні відтворення видів пов’язане зі стратегіями
розмноження.
  1. Випереджувальне пошукове завдання учнів 
     Ці дві головні стратегії відомі як K-стратегія (відтворення незначної кількості
нащадків) і R-стратегія (репродукція великої кількості нащадків). К-стратегом у
тваринному світі є, наприклад, синій кит (Balaenoptera musculus) – найбільша
тварина на Землі, самки яких народжують одне маля в два роки впродовж 40 – 45
років життя. «Найвидатнішим R-стратегом» тваринного світу є риба-місяць (Mola
mola) – найбільша за масою відома кісткова риба і найплодючіша риба у світі
(одна самка може відкладати до 300 млн ікринок). 
Наведіть відомі вам приклади К- та R-стратегів у тваринному світі. Ким є
Людина розумна? письмово
  1. Технологія “Навчаючись-створюю”
Створіть ментальні карти (схеми в зошиті) «Нестатеве розмноження». письмово
Нестатеве розмноження. 
     Теги для ментальних карт: нестатеві (соматичні) клітини, подібність нащадків,
сприятливі умови, поділ навпіл, спороутворення, фрагментація та брунькування,
вегетативне розмноження.

  1. Види розмноження. 
Завдання1 скласти схему (схема це коли стрілочки вказують зв’язок). Структура
схеми: Види розмноження - клітини розмноження організми, яким притаманний даний вид розмноження.
Завдання 2: запишіть визначення основних понять в зошит.
  1. Види нестатевого розмноження. 

Завдання 1: скласти схему

Завдання 2: запишіть в зошит, яким організмам притаманний кожен вид

нестатевого розмноження.
  1. Види вегетативного розмноження.
Завдання 1: скласти схему
Завдання 2: запишіть в зошит, яким організмам притаманний кожен вид
вегетативного розмноження.

5. Узагальнення та систематизація вивченого.

Робота над порівняльною таблицею (заповнити пропуски письмово) 
Порівняння статевого і нестатевого розмноження
Відмінні ознаки
Нестатеве 
Статеве
1
Виникнення у філогенезі


2
Кількість батьківських форм у однієї особини


3
Участь статевих клітин


4
Запліднення


5
З чого утворюється нова особина


6
Основні форми 


7
Недоліки 


8
Переваги 


8. Домашнє завдання.
  1. Параграф 42
  2. Здати логічний місток, всі схеми, порівняльну таблицю.

Немає коментарів:

Дописати коментар