понеділок, 29 березня 2021 р.

Завдання з біології для учнів 8 класу за 30 березня 2021 року

 Урок № 53-54
Тема: Контроль знань з тем «Нервова система» та  «Сенсорні системи» К. р. №4

Виконайте контрольну роботу за посиланням 

https://forms.gle/ALvA7xpyZpPh5S288

Тема: Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи. Безумовні рефлекси. Інстинкти. Лабораторне дослідження №11: визначення реакції зіниць на світло. 

1. Перегляньте відео.



2. Опрацюйте § 47-48
3. Виконайте залікову роботу (В зошит писати лише таблиці і те, що виділено жовтим)

Залікова робота

Дата

Класна робота

Тема: Вища нервова діяльність людини. Безумовні та умовні рефлекси.

Дайте відповіді на запитання

Запитання

Ваша відповідь

- Який стан душі ви вважаєте обов’язковою складовою психічного здоров’я ?  


-  Яка наука відображає внутрішній світ людини?  


- Яка система в організмі керує психічною діяльністю людини?


- За допомогою яких двох властивостей нервова система здатна відображати реальність та пристосовувати організм до навколишнього середовища?



Опорний конспект уроку

  1. Поняття про вищу нервову діяльність

Ідею про те, що вся психічна діяльність людини є рефлекторною, уперше висловив у 1863 році видатний учений-фізіолог Іван Михайлович Сєченов. Він вивів чотири постулати, на яких заснована наука фізіологія:

1. всі рухи рефлекторні;

2 характером роботи головного мозку є рух;

3. рефлекторний характер головного мозку ширший, ніж спинного;

4 принцип патології в організмі — молекулярний.

Його відкриття ґрунтувалося на глибокому аналізі фізіологічних функцій організму. Що згодом на початку ХХ ст. експериментально підтвердив Іван Петрович Павлов. Він встановив зв'язок темпераменту з певними анатомо-фізіологічними властивостями нервової системи.

Тож давайте познайомимось з поняттям ВНД (вища нервова діяльність) на стр 221. В розділі «Запамятайте».

Термінологічна робота

ВНД - це …

Поведінка - це...

Отже, можемо зробити висновок, що ….

де, БРД - це безумовно-рефлекторна діяльність;

УРД - це умовно-рефлекторна діяльність


Методи вивчення ВНД:

  • самоспостереження; 

  • науковий експеримент;

  • об’єктивне спостереження;

  • тестування;

  • природний експеримент


2. Безумовні рефлекси

Термінологічна робота

  • Безумовні рефлекси - це…

  • Подразники - це…

  • Види безумовних рефлексів …

  • Інстинкт - це...


3. Умовні рефлекси

Термінологічна робота

  • Умовні рефлекси - це

  • Умовний подразник - це…

  • Байдужий подразник - це...

4. Порівняння умовних та безумовних рефлексів

Критерій порівняння

Безумовні рефлекси

Умовні рефлекси

Орган, що забезпечує здійснення рефлексу



Орган, що керує-контролює рефлекси



Чи можуть з’являтися/зникати протягом життя?



Чи відрізняються у двох різних людей?



де розташовані нервові центри рефлексів?



Умови виникнення



Які подразники викликають появу цих рефлексів?



Чи змінюється кількість цих рефлексів протягом життя?



Яке значення виконують в житті людини?



5. Запишіть рубрику «Запамятайте». на с. 225   

6. Запишіть

7. Процеси збудження та гальмування умовних рефлексів

Термінологічна робота

  • Тимчасовий нервовий зв’язок - це...

  • Збудження - це...

  • Гальмування - це...

  • Види гальмування, приклад

  • Іррадіація - це...

  • Концентрація - це…


4. Виконайте домашнє завдання § 47-48

Дата

Домашня робота

Тестові завдання

с 224 

1.

2.

с. 227

1.

2.

Виконати лабораторне дослідження с. 223.

Лабораторне дослідження

Тема : Визначення реакції зіниць на світло.


Немає коментарів:

Дописати коментар