середа, 14 квітня 2021 р.

Завдання з природознавства для учнів 5 класу за 15 квітня 2021 року

 Урок № 58
Тема: Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів.

1. Перегляньте відео до уроку

2. Опрацюйте § 43. С. 188, запитання №1-6 (усно).
3. Опорний конспект

П'ятнадцяте квітня

Класна робота

Тема: Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів.

Ланцюг живлення - це...

Складаємо ланцюги живлення

Із запропонованих об'єктів складіть чотири ланцюги живлення: листок, зерно пшениці, коник, очерет, миша, лисиця, гусінь, синиця,дятел, орел, горобець. 

Впишіть назви організмів, які пропущені в ланцюгах живлення:
А. Нектар квіток- муха - ... - синиця - ...
Б.Деревина - ... - дятел
В. Листя - ... - зозуля
Г. Насіння - ... - гадюка
Д. ... - коник - ... - ... 
Е. Водорості - ... - ... - білий ведмідь

Чим можна пояснити, що в сосновому бору частіше трапляються гриби маслюки, а в березовому - підберезники?__________________________________________________________

Наведіть приклади рослин і тварин, що населяють яруси широколистяного лісу:

  • верхній:
  • середній:
  • нижній:

Укажіть тип зв'язківміж організмами. Позначте: паразитизм, хижацтво, взаємовигідні зв'язки.

  • Існують гриби, які за допомогою спеціальних кілець із грибниці захоплюють грунтових червів і перетравлюють їх.
  • Джміль запилює конюшину та живиться солодким нектаром з її квіток.
  • Комахоїдні рослини здатні ловити і перетравлювати комах.
  • Рослина повитиця має безбарвні листки і ниткоподібне стебло, яке обвивається навколо рослини-хазяїна та за допомогою присоскоподібних коренів всмоктує поживні речовини.
  • Є водяні гриби, які спричиняють хвороби риб і земноводних.
  • Квітки баобаба запилюють лемури та кажана, що ласують нектаром
  • Рослина омела має особливі корені-присоски, за допомогою яких отримує поживні речовини з дерева, на якому зростає.
  • Леви полюють на антилоп.

Домашнє завдання. Дослідники природи
Проведіть спостережння за природою за вікном вашої кімнати.Виявіть:
1. Які рослини там зростають?
2. Які рослинні угруповання існують в околицях вашого будинку?
3. Чи властива побаченим угрупованням ярусність?
4. Як рослини пристосувалися до сумісного життя в угрупуванні?
Звіт запишіть в зошит, сфотографуйте, здайте.

Немає коментарів:

Дописати коментар