Урок № 58
Тема: Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів.
1. Перегляньте відео до уроку
2. Опрацюйте § 43. С. 188, запитання №1-6 (усно).
3. Опорний конспект
П'ятнадцяте квітня
Класна робота
Тема: Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів.
Ланцюг живлення - це...
Складаємо ланцюги живлення
Із запропонованих об'єктів складіть чотири ланцюги живлення: листок, зерно пшениці, коник, очерет, миша, лисиця, гусінь, синиця,дятел, орел, горобець.
А. Нектар квіток- муха - ... - синиця - ...
Б.Деревина - ... - дятел
В. Листя - ... - зозуля
Г. Насіння - ... - гадюка
Д. ... - коник - ... - ...
Е. Водорості - ... - ... - білий ведмідь
Чим можна пояснити, що в сосновому бору частіше трапляються гриби маслюки, а в березовому - підберезники?__________________________________________________________
Наведіть приклади рослин і тварин, що населяють яруси широколистяного лісу:
- верхній:
- середній:
- нижній:
Укажіть тип зв'язківміж організмами. Позначте: паразитизм, хижацтво, взаємовигідні зв'язки.
- Існують гриби, які за допомогою спеціальних кілець із грибниці захоплюють грунтових червів і перетравлюють їх.
- Джміль запилює конюшину та живиться солодким нектаром з її квіток.
- Комахоїдні рослини здатні ловити і перетравлювати комах.
- Рослина повитиця має безбарвні листки і ниткоподібне стебло, яке обвивається навколо рослини-хазяїна та за допомогою присоскоподібних коренів всмоктує поживні речовини.
- Є водяні гриби, які спричиняють хвороби риб і земноводних.
- Квітки баобаба запилюють лемури та кажана, що ласують нектаром
- Рослина омела має особливі корені-присоски, за допомогою яких отримує поживні речовини з дерева, на якому зростає.
- Леви полюють на антилоп.
Домашнє завдання. Дослідники природи
Проведіть спостережння за природою за вікном вашої кімнати.Виявіть:
1. Які рослини там зростають?
2. Які рослинні угруповання існують в околицях вашого будинку?
3. Чи властива побаченим угрупованням ярусність?
4. Як рослини пристосувалися до сумісного життя в угрупуванні?
Звіт запишіть в зошит, сфотографуйте, здайте.
Немає коментарів:
Дописати коментар